Kjøpsvilkår
Når du betaler for medlemskap eller arrangementer hos Norges Bygdekvinnelag, går din bestilling elektronisk til Norges Bygdekvinnelag, Hollendergata 5, 3. etasje, 0190 Oslo. Vi behandler alle data konfidensielt.
Priser
Alle priser er angitt i norske kroner (NOK).
Medlemskap i en frivillig organisasjon er ikke merverdiavgiftspliktig.
Vi forbeholder oss retten til å avvise ditt medlemskap eller deltakelse på arrangement, og/eller kontakte deg, dersom vi har grunn til å tro at det er en misforståelse eller misbruk av ditt navn som ligger bak. Vi tar forbehold om trykkfeil, feil i antall og tilgjengelighet.
Betalingsbetingelser
Betaling skjer med bankkort; betalingen er kryptert og distribueres av EdiEx. Betaling kan også skje via eFaktura, mobilfaktura, Vipps, faktura pr. e-post eller post.
Dataregistrering
All personlig informasjon blir behandlet konfidensielt og i samsvar med norsk lov. Ved registrering av ditt medlemskap samtykker du i at Norges Bygdekvinnelag lagrer personalia, lokallagstilknytning, vervhistorikk og betalingsinformasjon.
Forbehold for pris
Norges Bygdekvinnelag tar forbehold for prisendringer, skrivefeil og tilgjengelighet.
Angrerett
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av varen i henhold til angre- rettloven. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angre- retten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytids- dag forlenges fristen til nærmeste virkedag. Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og mel- dingen bør derfor skje skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe: • Ved kjøp av enkeltstående varer vil angrefristen løpe fra dagen etter varen(e) er mottatt. • Selges et abonnement, eller innebærer avtalen regelmessig levering av identiske varer, løper fristen fra dagen etter første forsendelse er mottatt. • Består kjøpet av flere leveranser, vil angrefristen løpe fra dagen etter siste leveranse er mottatt.
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsva- rende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angre- retten. Sørger den næringsdrivende for å gi opp- lysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene. Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren uten unødig opphold og senest 14 dager fra melding om bruk av angreretten er gitt. Kjøper dekker de direkte kostnadene ved å returnere varen, med mindre annet er avtalt eller selger har unnlatt å opplyse om at kjøper skal dekke returkostnadene. Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten. Kjøper kan prøve eller teste varen på en forsvarlig måte for å fastslå varens art, egenskaper og funk- sjon, uten at angreretten faller bort. Dersom prøving eller test av varen går utover hva som er forsvarlig og nødvendig, kan kjøperen bli ansvarlig for eventuell redusert verdi på varen. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesum- men til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten. Selger har rett til å holde tilbake betalingen til han har mottatt varene fra kjøperen, eller til kjøper har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.
Konfliktløsning
Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvis- ter i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mek- ling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Kontaktinformasjon og behandlingsansvarlig
Norges Bygdekvinnelag, Hollendergata 5, 3. etasje, 0190 Oslo, Tlf: 22 05 48 15, E-post: post@bygdekvinnelaget.no